zaterdag 9 februari 2013

Gemarineerde puntpaprika en portobello's met gort

Gisteravond heb ik een biga gemaakt (een voordeeg) uit het boek 'Mangiare'.
Met 250g molenbloem, 150ml lauwwarm water en een 1/2 tl gedroogde gist.
Het heeft een nacht in de koelkast gestaan.
Vanochtend was het gerezen en heb ik het op kamertemperatuur laten komen.
Ik heb er 2 witbroden mee gebakken (blz 48).
Mooie knapperige broden. Luchtig. Alleen viel de narijs tegen.
Zou ik de overgebleven helft van de biga kunnen invriezen? Ik ga het gewoon proberen.




Als voorgerecht vandaag de gemarineerde puntpaprika uit Ottolenghi gemaakt. Een van m'n favorieten kookboeken op dit moment.
Niet met mozzarella, maar met geitenkaas
Samen met het witbrood een fantastisch gerecht! Paprika en geitenkaas passen erg goed bij elkaar.

Als hoofdgerecht een forel uit de oven met citroen, peper, zout en olijfolie.
Daarbij een portobello met gort uit Ottolenghi.
De gort moest een uur koken. Ik had het nog niet eerder gemaakt.
Ipv ingemaakte citroen heb ik citroensap gebruikt.
En sango ipv basilicumcress .
Veel werk, maar zeker de moeite waard!



 

 
 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

NRelate Widget