donderdag 11 april 2013

Waar blijft de Lente!

Tête à Tête  


Vandaag een dag met miezerig weer, geen weer om buiten te zijn. 
Ik ben er wel heel blij mee, alles is zo droog, het kan wel wat water gebruiken.

De moestuin loopt een heel stuk achter op vorig jaar, toen waren de uien en sjalotten begin maart al geplant, de tuinbonen gingen half maart de volle grond in, deze staan nu nog in de kas.
Zondag heb ik de tuinbonen voor het eerst even buiten gehad om af te harden. Nu zet ik ze alle dagen buiten en dan ’s avonds weer in de kas.

Tuinbonen in de kas

Afgelopen maandag heb ik sla, andijvie, raapstelen, snijbiet, venkel, postelein en basilicum gezaaid, een maand later dan vorig jaar.
Ook gingen eind maart de aardappels de grond in, die staan nu nog boven op de logeerkamer te wachten op hogere temperaturen.

Diverse zaailingen















Begin maart heb ik tomaten, pepers, paprika, courgette en aubergine gezaaid in de zaaicouveuse, deze zijn goed gegroeid en breng ik nu elke dag naar de kas, ‘s avonds haal ik ze weer in huis omdat het ‘s nachts in de kas te koud is.

Een kale vaste planten border

De vaste plantenborders lopen ook achter, er komt nu wel heel voorzichtig wat groen zo hier en daar maar niet veel.
Afgelopen zondag heb ik alle vaste planten teruggeknipt, dat is wel lekker opgeruimd, ook is alles gelijk versnipperd zodat het op de composthoop kan.


Helleborus
Helleborus














De kleur in de tuin komt nu van de Narcisjes Tête à Tête, zij volgen de sneeuwklokjes op, ook bloeien er een paar Kerstrozen (Helleborus) en hier en daar wat Sneeuwroem (Chionodoxa).
Het wachten is op de Boshyacint en de hoge narcissen, maar dat kan nog wel even duren.



Chionodoxa

Wanneer straks de temperaturen wat hoger worden gaat het in één keer snel, dan zie je het met de dag groener worden, dan maakt alles een inhaalslag.
Als je de weerberichten mag geloven wordt het komend weekend warmer, als dat toch een waar mocht zijn.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

NRelate Widget