woensdag 10 juli 2013

Zomerse pasta met tomaten


 
Er staan een heleboel kookboeken in mijn boekenkast en ik lees ze allemaal. Het wisselt per seizoen/periode welke ik uit de kast pak om (in bed) te lezen. ‘Thuis bij Jamie’ heb ik al zeker meer dan een half jaar niet uit de kast gepakt. Op de een of andere manier trekt dit boek meer nu het weer beter is en er weer veel keuze in de moestuin is.
Deze zomerse pasta is nog leuker om te maken als de tomaten in de kas rijp zijn (bij ons duurt het nog wel even).  Ik had al wel mooie tomaten in huis en nog een bos basilicum die ik wilde gebruiken. De zon gaf gisteren de doorslag om dit recept de maken.
 
 





Ingrediënten
Fusilli (nu van de molen in NH)
Een schaal gemengde tomaten (klein, groot, geel, rood), grof gehakt
Een paar eetl zwarte olijven
2 teentjes knoflook, fijngehakt
Een bosje basilicum, grof gesneden
2 eetl verse oregano, grof gesneden
Vers gemalen peper en zout
1 eetl balsamicoazijn
Flink wat olijfolie
Een klontje roomboter (hoeft niet, maar ik vond het er wel lekker romig van worden)
Parmezaanse kaas, grof geraspt

Bereiding
Snijd de tomaten grof, meng ze in een kom met de olijven, grof gehakte basilicum, oregano, knoflook, balsamicoazijn, olijfolie, peper en zout.

Kook de pasta net gaar, giet af en doe de pasta bij de rest van de ingrediënten. Meng snel en strooi er nog wat extra basilicum, peper, zout en olijfolie over.

Geef er een stuk Parmezaanse kaas bij om te raspen, daar wordt deze vegetarische pasta nog lekkerder van.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

NRelate Widget